Alla inlägg under februari 2013

Av Sofie Charlie Lindberg - 14 februari 2013 14:18

Vilket tråkigt väder. Jag har broddar och kläder men har ingen lust alls att ta mig ut och springa. Löpbandet får duga ett tag till. Träffade min systerstudent Lisa på gymmet. Kul att kunna säga hej till någon. Idag blev det 8 km. Tungt med tanke på ömmande fortleder och dålig kost. Under loppet fick jag även en extra tå som ni kan se på bilden. Det är något med just den tån. Först sprickor och sen blåsa. Hm. Sammanlagt 2,3 mil denna vecka och mer kommer det att bli. Den dagliga plankan är även den genomförd ;)

Tata.

Av Sofie Charlie Lindberg - 13 februari 2013 08:33

I suck. Nu är det så här. Min IBS har gjort sig påminnd och gjort att jag blivit uppblåst och samlat på mig massor med vatten i vanlig ordning. Mått är därför helt meningslösa att ta eftersom de kommer att vara missvisande. Vågen visar givetvis lite mer och jag tycker allt är ganska tråkigt. Jag är ganska säker på att anledningen till min uppsvälldhet har att göra med kolhydrater och socker. Fel kolhydrater givetvis. Att jag aldrig lära mig. 


Om en stund ska jag i alla fall till gymmet och vi får hoppas att det funkar att springa utan för mycket värk. 


Kanske kommer det en uppdatering senare. 

Av Sofie Charlie Lindberg - 11 februari 2013 15:24

Ja, då ska vi se. Dagen började bra på gymmet. Visst var löpningen seg men jag antar att det hade att göra med min mage som inte ville samma sak som jag idag. Det blev tillslut 7,2 km och det får vi väl godkänna. Väl hemma blev jag senare hungrig som en varg. Problemet var bara att jag inte hade något lämpligt att tillaga och dessutom fanns inte orken. Men se där en del av en pizza kvar sedan AM:s kalas. DEN TAR VI! 450 gram pizza och 1200 kalorier senare satt jag där. Suck. Mätt men lite uppgiven. Var detta så smart? Jag gick senare ut på en promenad. Dels för att göra upp med min mage och vara lite snäll mot den och samtidigt gå ett ärende på stan. Där försvann lite kalorier till. Så, nu klockan 15:30 har jag 673 kalorier kvar. Helt okej och lätt. 


Som en äter får en förbränna helt enkelt. 


Jag nämner det igen bara för att göra er säkra. Mitt hetsande med kalorier handlar om att jag alltså ska gå ner min övervikt för att kunna springa mer, inte för att bli väldigt smal. Övervikt är inte bra, normalvikt är bäst. 

Av Sofie Charlie Lindberg - 9 februari 2013 22:30

Det blev 3 mil denna vecka. Bra med tanke på förra veckans magsjuka. Jag kanske behövde vila(?). Point taken. 3 mil innebär 8,5 km idag. På 52 minuter. Kanske kan jag ta milen under en timma(?). I vilket fall som helst är jag sjukt stolt över mig själv. Att samtidigt äta, max, 1400 kalorier om dagen är grymt. Ja, till och med under 1400 kalorier. Som sagt på dagar då jag springer så är det väldigt enkelt. Imorgon blir det nog inte löpning dock. Tre dagar i rad blir lite to much just nu. Promenad en lång en låter mer inbjudande.

Om det är någon som har tips på bra och snygga löparkläder får den gärna höra av sig.

Av Sofie Charlie Lindberg - 8 februari 2013 20:12

Idag avverkade jag 7,5 km på löpbandet. Det var jobbigare idag. Förmodligen pga för lite kalorier på morgonen och för dålig stretching i onsdags. Totalt denna vecka har jag löpt 21,5 km. Imorgon blir det nog 7,5 km till. Hyfsad vecka. Idag ansträngde jag mig även och gjorde plankan. Fy på mig att jag inte jobbar mer med styrka. Jag behöver det men det är ju så tråkigt. Gud vilket tråkigt inlägg.

Det får bli Game of Thrones istället.

Av Sofie Charlie Lindberg - 7 februari 2013 20:37

Dagen har varit lååång. Anledningen till det är nog att jag inte kunde sova i natt. Endast två timmar fick jag och det skulle användas under en heldag i skolan från 8-16. Med klinisk kemi och metodövningar på schemat. Phu! Idag har jag inte hunnit träna så mycket. En liten promenad har jag tillräknat mig men annars har det mest handlat om att lära mig att sätta på sterila handskar. Nå, maten då. Antalet kalorier har jag skött med bravu även fast det är mycket svårare på dagar som jag inte rör mig så mycket. 

Imorgon är en annan dag. Så är det och imorgon ska jag springa igen. Har även tänkt att äta en bar med mycket protein imorgon eftersom protein är mycket viktigt just nu. 

Måste kommentera appen igen. Gillar att jag har ett ganska strängt kaloriintag eftersom jag faktiskt kan spåra ut några kalorier här eller där. Det enda som händer är att jag går ner liiiite mindre. Dessutom så kan jag vara säker på att jag inte får i mig för mycket heller. Det är som jag har ett stort spann utifall appen skulle räkna fel här eller där. Fredagar är ju kopplade till fredagsmys och främst godis för min del. Nu var det länge sedan jag åt godis på en fredag men det är fortfarande en omställning. Det blir förmodligen lite gurka samt paprika med dipp imorgon. 


Kommentera och fråga mig gärna något om ni undrar. Vill ni ha pepp så kan jag ge det också. 

Av Sofie Charlie Lindberg - 6 februari 2013 21:12

Just nu använder jag mig av en superduper bra app som hjälper mig att avgöra hur många kalorier jag får i mig varje dag. Det är skrämmande att se hur mycket kalorier saker som en inte trodde var så farliga innehåller. Återigen, det handlar inte om att svälta mig, utan att faktiskt välja rätt kalorier som ger mig maximal effekt. Jag lovar dig att jag springer längre och snabbare om jag äter bra protein samt fett istället för att trycka i mig limpmackor.

Just nu står jag på 1400 kalorier per dag. Ja, det kan verka lite när jag egentligen har ett behov på 2000-2200 men än så länge så förbränner jag relativ mycket för relativt lite träning. Som idag. Jag sprang 45 min i en viss hastighet och det slutade med 770 kalorier förbrända. 1400+700 = 2100 (ni ser, nu är det inte lika svårt längre)

Jag kommer att röra mig varje dag, på något sätt. Ibland promenad, men mest löpning. 


Idag har jag även lyckats lägga in mina löparskor som bakgrund i bloggen. Jag älskar dem, det känns som om jag flyger fram. 


Åh, appen heter ShapeUp. 

Av Sofie Charlie Lindberg - 6 februari 2013 08:00

Godmorgon! 


Jag har nu på morgonen tagit mina mått. Det var lättare sagt en gjort att göra det själv, men jag tror jag fick till det hyfsat. Jag tänker inte lägga in exakta mått här utan bara publicera förändringarna. Detta är ju bara för mig och har ingen lust att bli någon som en jämför sig med i högre grad. Jag har även vägt mig. 

Ska vi säga att det blir onsdagar som blir min måttdag? Tidigare lillördag och allt. Det blir bra. 


Planen för idag är att gå iväg till gymmet och löpträna, senare blir det plugg med Johannes. Klinisk kemi står på schemat. Nu är det bara att vänta på att magen ger sig. Min IBS:s mage är en historia för sig. Den tar vi inte nu. 



Presentation

Sofie heter jag, eller Charlie eller Sofie Charlie. Du väljer. Jag älskar att springa. Det är nästan det bästa jag vet. Tyvärr har jag inte riktigt kroppen för det, än. Några kilon behöver försvinna för att jag skall kunna springa längre lopp och komma v

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards